יתרונות בריאים של פרחים

יתרונות בריאים של פרחים

גלה מדוע לראות, לשתול, להריח ולטעום פרחים יכולים להגביר את הרווחה שלך ולגלות כיצד לשלב יותר כוח בחייך.

בסדרת טופזר חנות פרחים באשקלון, אנו חופרים בכוחם של מקומות טבעיים וביתרונות הבריאות של אימוץ האלמנטים. מטיפים לקמפינג וסיפורי ספארי ועד לסיפורים מאירי עיניים על הסביבה ועד לדרכים מעוררות השראה להחזיר את מערכת היחסים שלך עם הטבע, הסיפורים האלה מראים שמעולם לא היה זמן טוב יותר ללכת לאיבוד בחיק הטבע.


עם גשמים שוברי השיא של השנה ברחבי ארצות הברית, זרעי פרחי בר רדומים זמן רב קמו לחיים באזורים רבים של המדינה, ומכסים את השטח בפריחה כתומה, צהובה, ורודה, סגולה ולבנה. השפע הפורח אינו פשוט יפה. זה גם טוב לנו.

מחקרים רבים מראים שלקרבה לצמחים יש יתרונות בריאותיים עמוקים לבני אדם. כולנו יודעים שזר פרחים יכול לשדר הערכה, אבל מחקר מגלה שעצם ההימצאות ליד פרחים גם מפחית מתח, מזרז ריפוי, משפר את הריכוז ומשפר את מצב הרוח.

"פרחים מורידים את רמות הלחץ והחרדה אצל אנשים", אומרת כריסטין קפרה, מנהלת תוכנית במכון לטיפול בגננות בדנוור. "אפילו רמות הלחץ הקשורות לדיכאון יורדות על ידי פרחים, בין אם זה בגינה החיצונית שלך או בבית שלך או ביקור בגן בוטני."

על פי מחקר משנת 2005 של פרופסורים מאוניברסיטאות רוטגרס ולה סאל, לפרחים יש "השפעות מיידיות וארוכות טווח על תגובות רגשיות, מצב רוח, התנהגויות חברתיות ואפילו זיכרון עבור זכרים ונקבות כאחד." מחקר אחר מצא שלאנשים המתאוששים מניתוח שיש להם צמחים או פרחים בחדר החולים שלהם יש תוצאות בריאותיות טובות יותר ומדווחים על תחושות נמוכות יותר של כאב, חרדה ועייפות.

להקיף את עצמנו בפרחים, בין אם בזמן ביקור בגן בוטני ובין אם במהלך ביקור בגן בוטני או עדים לפריחת פרחי בר באופן אישי, עשוי להיות מועיל כמו "רחצה ביער", מסורת יפנית של התבוננות בטבע ונשימה עמוקה שיכולה להוריד את הורמוני הלחץ, קצב הלב ולחץ הדם. כמו גם להרגיע את מערכת העצבים.


"ביפן עושים רחצה ביער. זוהי מקלחת פרחים", אומר פרד קלארק, המנהל הכללי של The Flower Fields ב-Carlsbad Ranch, חוות פרחים בשטח של 55 דונם בקרלסבד, קליפורניה, המארחת תוכניות חינוכיות, אירועים ושיעורי יוגה בין הפרחים. "אתה לא יכול שלא לחייך ולהרגיש טוב יותר כשאתה כאן", הוא מוסיף. "כשאתה עובר בדלת הזו, המשקל מורם מהכתפיים שלך."

בעוד שהייה בחוץ בטבע יכול להיות מרפא, אינך צריך לעשות טיול מיוחד כדי לקצור את היתרונות. הכנסת זר פרחים לבית או למקום העבודה – אפילו פשוט להסתכל על תמונות של פרחים – עוזרת להפחית את הלחץ ולהגביר את השקט הנפשי.

שתילה וטיפול בפרחים בחצר שלך, בגינה קהילתית או על השיש במטבח שלך יכולה להעלות את היתרונות החזקים האלה, אומר קאפרה, ומהווה את הבסיס של טיפול גננות, התרגול של שימוש בגידול צמחים וגינון כדי לשפר את הבריאות הנפשית והפיזית. . "יש הרבה דרכים להשתמש בטיפול גננות", היא אומרת. "אבל חשוב לדעת שזהו למעשה הגינון. זה לא פסיבי. זה לא רק להסתכל על פרחים. זה מכניס את הידיים שלך לעפר ומצמיח את הפרח".

עבור הגנן וקשר הגננות ממדינת אוקלנד, קליפורניה, Sigrid Hubbell, שמחברת בין אנשים וצמחים באמצעות החברה שלה Bouquet Improv, גידול פרחים הוא חוויה של תקווה והגשמה, שמקרבת אותה לקצב העונות וכדור הארץ. האבל אוהב לראות את השינוי מזרע לניצן לפרח. "לפעמים אני יוצאת בבוקר", היא אומרת, "ודברים יפרחו בן לילה. זה ממש התענוג הטהור הזה".

בין אם יש לך אגודל ירוק או לא, הנה כמה דרכים לנצל את כוח הפרחים העונה.


תלכלך את הידיים שלך

שתילת פרחים לא חייבת להיות קשה, לא דורשת חצר, והיא מרפאה להפליא, מציינת קאפרה, שלימדה מיומנויות גננות בבתי ספר, בתי סוהר ובתי אבות.

בקרו במרכז גן מקומי או בחממה – בעצמה חוויה מרגיעה, מציין קאפרה – וחפשו את הצבעים האהובים עליכם. (אם אינכם בטוחים באיזה צבע לבחור, המשתתפים במחקר אחד מצאו כי פריחה צהובה היא המרגיעה ביותר.) בחרו צמחים פורחים שכבר פורחים. לאחר מכן, הרים כמה עציצים יפים ואדמת עציצים.

ממלאים את העציצים החדשים באדמה, מחלצים בעדינות את הצמחים הפורחים מכלי הפלסטיק שלהם, ומקננים את השורשים לתוך העציץ. הוסף עוד קצת אדמה – והויל. "זה באמת כל כך קל", אומר קפרה, "והם נמשכים כל הקיץ, במיוחד אם הם חד-שנתיים."

גינון מציע יתרונות בריאותיים גדולים, כולל הפחתת מתח, דיכאון וחרדה ושיפור מצב הרוח ותפקוד קוגניטיבי מוגבר. "מעשה הגינון עצמו", אומר קפרה, "מעורר תקווה."


שמור פרחים בסביבה

הניחו פרחים שנשתלו זה עתה – או פריחה בודדת או שתיים באגרטל – שם תראו אותם לעתים קרובות כדי להגביר את מצב הרוח. תלמידי מכללות ועובדי משרד הופיעו טוב יותר ודיווחו על רווחה חזקה יותר בעת עבודה בחדרים עם צמחים ופרחים.

מחקרים רבים הוכיחו את ההשפעות המרפאות העמוקות שיש לטבע על בני אדם. אבל בגלל שבני האדם המודרניים מבלים את רוב חיינו בתוך הבית, אנחנו צריכים להכניס אלמנטים טבעיים פנימה. חיננית גרברה בהירה או חמניות היא דרך קלה לעשות זאת.

אתה יכול גם להגביר את היצירתיות שלך על ידי קניית זר גדול של פרחים טריים, ואז לפצל אותו ולהציב אותו בחלקים שונים של הבית או המשרד שלך.

האבבל אירחה לאחרונה אירוע הכין בעצמך זר בו האורחים יכלו לבחור מתוך מגוון של פרחים וירק כדי להרכיב את הסידורים שלהם. זו הייתה הצלחה מסחררת. "הסיבה שהם מצאו שזה מרגיע היא כי דעתם לא הוסחה", היא אומרת. "הם לא חשבו על מה שהם צריכים לעשות אחר כך. הם פשוט היו שם ברגע עם הצמחים, התבוננו וסידרו אותם".


השתמש בכל החושים שלך

בעונות שטופות שמש, אולי אפילו לא תצטרכו לעשות טיול מיוחד כדי לתקן את הפרחים שלכם. האם הוורדים של השכנים פורחים? האם החמניות בפארק מפנים את פניהן לכיוון השמש? האם אתה יכול לראות (או להריח) עץ לימון פורה בחצר סמוכה? "אם רק תסתכל מסביב", אומר האבל, "סביר להניח שתוכל לזהות פרחים ממש בשכונה שלך."

אם אין צמחים בקרבת מקום, תהנו מהיתרונות הריחניים של הפרחים באמצעות ארומתרפיה עם שמנים אתריים. ריח של שמן לבנדר, העשוי מפרחי לבנדר ומריח כמו ספא, יכול להקל על החרדה ולשפר את השינה. שמנים אתריים פרחוניים מרגיעים אחרים כוללים ילנג-ילנג, קמומיל, ורד וגרניום.

אפשר גם לטעום פרחים. תה פרחוני, למשל, עמוס בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. או שקול להלביש כלים עם פריחת ורדים, סיגלית, ציפורני חתול, חרצית, יסמין, גרדניה או היביסקוס. הקפד לבחור עלי כותרת שגדלו ללא חומרי הדברה. לא משנה כמה כוח פרחוני תשלב בחייך, תתחיל להרגיש את ההשפעות מיד.